לעמוד במקום היא הדרך המהירה ביותר לנוע אחורה בעולם של שינויים תכופים.

post01

כיצד מנהלי השיווק והדיגיטל ינהלו את התקציב ב 2021 ?

תקציב2021 יראה שונה לחלוטין מזה שהכרנו בשנים האחרונות. צמצום הוצאות שיווקיות לצד גידול בפעילות הדיגיטלית, שינוי המיקוד והשווקים בהם פועל הארגון לצד שינוי בערוצים בהם הפעילות מתקיימת, אלו רק חלק מההשפעות שאנשי השיווק והדיגיטל יתמודדו איתם בשנתיים הקרובות. המאמר הבא מביא כמה תובנות מעניינות מסקר התקציב שגרטנר ערכו בקרב 450 מנהלי שיווק בעולם.
תגים:
post01

שינויים במגמות הדיגיטליות – מכינים את הארגון ל 2021

איש חכם אמר שקשה לנבא, במיוחד את העתיד. ובכל זאת תוכניות עבודה 2021 בפתח והשנה האתגר הרבה יותר גדול. אומנם לכולם ברור שהדיגיטל מתעצם, אך אילו מגמות מרכזיות יובילו את ההתפתחות הדיגיטלית בשנה הקרובה. על כך ועוד במאמר הבא שסוקר מספר מגמות מרכזיות שכנראה יובילו את ההתפתחות הדיגיטלית לאור העובדה שהקורונה כאן איתנו, וכנראה לעוד תקופה ארוכה.
תגים:
post01

פיתוח ללא קוד – יכולות חדשות להעצמה והאצת הטרנספורמציה הדיגיטלית

בשנים האחרונות ככל שהצורך בפעילות דיגיטלית גדל, יותר ויותר ארגונים מאפשרים לעובדים לקחת חלק פעיל בטרנספורמציה הארגונית. מה שהחל בכניסה לא מבוקרת של טכנולוגיות ענן הופך למנגנון מסודר בו מכשירים עובדים מחוץ ליחידות הליבה הדיגיטליות (שיווק, מערכות מידע ודיגיטל) לקחת חלק פעיל בהובלת היישום הדיגיטלי ביחידות שלהם – ברוכים הבאים לעידן ה Citizen Development.
תגים:
post01

דיגיטציה, דיגיטליזציה, טרנספורמציה ומה שבניהם

יש שיאמרו שזה עיסוק בסמנטיקה חסרת משמעות. מה זה משנה איך קוראים לתהליך דיגיטציה או טרנספורמציה ? שהרי בסופו של דבר הארגון מבצע את התהליך הדיגיטלי שהוא רואה לנכון ומתאים לפעילות העסקית שלו. אך כמו בנושאים רבים אחרים חוסר ההבנה מוביל להחלטות שגויות, הגדרת מדדים לא נכונים וחוסר יכולת למצות את המקסימום מהתהליך.
תגים:
post01

יתרונות הסיגמנטציה בעידן הדיגיטלי

למרות הבלבול, סיגמנטציה שונה מפרסונליזציה. אומנם יש מרכיב פרסונלי בפניה לסיגמנט (קוצה) אבל אין הכוונה ליכולת לפנות לנמען (לקוח/צרכן) בשמו הפרטי או אפילו להציג לו מוצר ספציפי שהוא חיפש. סיגמנטציה מנסה להבין את המכנה המשותף של הסיגמנט בכדי לתת לה מענה טוב יותר. בעולם האמיתי לכל צרכן, רוכש או לקוח יש העדפות, משאבים, מאפיינים והתנהגויות שונות. אך מכיוון שמאד קשה לתת מענה לכל יישות נפרדת (למרות שטכנולוגיות רבות מתהדרות ביכולת הזו) עבודה מול סיגמנטים היא האפשרות הטובה ביותר להתקרב לדרישות של הפרט הבודד.
תגים:
post01

מדוע ארגונים עשירים בנתונים אך נותרים עניים בתובנות ?

ארגונים משקיעים כיום את מרבית המשאבים שלהם באיסוף וניסיון לנתח Big Data שזורם אליהם מהערוצים הדיגיטליים הרבים שהם השיקו בשנים האחרונות. ולמרות המאמצים הגדולים רוב הארגונים מדווחים שהם לא מצליחים לממש את המטרות שבשמם הם יצאו לפרויקטים לאיסוף וניתוח הנתונים : הגדלת ההכנסות והרווחיות, השקה מוצלחת של שרותים ומוצרים חדשים, ומצוינות תפעולית. אם כך מדוע BigData אינו מספיק?
תגים:
post01

שינוי צרכני על סטרואידים – עכשיו ברור למה טרנספורמציה.

אנו נמצאים כבר עשור בעידן של שינוי מתמיד, הכוחות שמאחורי המהפכה הדיגיטלית קורעים את הארגונים מבפנים ומאלצים אותם להתמודד עם נורמה של שינוי. הערוצים הדיגיטליים, הטכנולוגיות החדשות והדרישה ללמוד כל הזמן יוצרות מציאות מורכבת בה כל הזמן צריך לבחון את הפעילות, המוצרים והשירות אל מול הסביבה החדשה, עכשיו הכל קורה הרבה יותר מהר.
תגים:
post01

משרטטים מסלול עסקי מחדש – שימו לב לקפיצה הגדולה של תחום הבריאות הדיגיטלית.

זו תקופה של חשבון נפש לעסקים רבים. בחלק מהמקרים הפגיעה הייתה עמוקה ומתמשכת, לאחרים זו הייתה קריאת השכמה הדורשת בחינה מחדש של יחסי הארגון והדיגיטל. מי שהחל את ההכנות לפני חודשים או שנים הצליח ליצר המשכיות עסקית בערוצים הדיגיטליים. את האחרים זה תפס לגמרי לא מוכנים. בכדי להבין איך נראית פעילות דיגיטלית שהוכנה לאורך זמן רב, אני ממליץ לכם להציץ בהאצה שתחום הבריאות הדיגיטלית עבר בחודשים האחרונים. עכשיו תעשו הנדסה לאחור והתאימו לפעילות שלכם.
תגים:
post01

אַבָּא, קָרָא הַיֶּלֶד, אֲבָל הַמֶּלֶךְ עָרוֹם

כבר שנים שהמילה טרנספורמציה עוברת כל זילות אפשרית, והמצב הנוכחי אינו שונה. מנהלים לא הבינו את התפיסה אז ובכלל לא בטוח שמבינים אותה טוב יותר לאור המצב כיום. כולם צועקים טרנספורמציה אבל מה שכולם עושים במקרה הרע זו אינקרמנטציה, במקרה הטוב דיגיטיליזציה. איך נהפוך את האינקרמנטציה לטרנספורמציה במאמר הבא.
תגים:
post01

מעצבים את הארגון לקראת המחר – חלק שלישי – עיצוב עסקי

למרות השיח הער סביב תפיסת הארגון הדיגיטלי בחמש שנים האחרונות, רוב הארגונים הגיעו לא מוכנים להסטה הפתאומית לפעילות האון-ליין ותפיסת הדיגיטל. שלא לדבר על כך שרוב העסקים הקטנים בכלל לא שמעו על המושג טרנספורמציה דיגיטלית. מי שמחזיק עסק פעיל כבר מספר שנים יודע שלא משנה מה גודלו הוא חייב לחדש ולחשוב כל הזמן מחוץ לקופסה, ומגפת הקורונה היינה מגבר משמעותי ל SKILL הזה. זו ההזדמנות לפרק את המרכיבים השונים של העסק שלכם ולבחון כיצד ניתן להפעיל אותם אל מול המציאות הנוכחית בה הדיגיטל הופך לערוץ המרכזי של העסק שלכם.
תגים: